nog maar een weekje... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu nog maar een weekje... - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

nog maar een weekje...

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

27 Maart 2006 | Guatemala, Antigua

hallo,
alles goed in ons kikkerlandje? hoorde dat de temperatuur flink was gestegen en dat het zowaar op lente begon te lijken?
bueno, hier is het weer beroerd, het is koud en regent veel.

heb t afgelopen week druk gehad. mn huisgenootje is weggegaan (snif), en een aantal van mn collegas van het project ook.
nursen (=mn huisgenootje) en ik hebben afgelopen week nog lekker gekookt, veel groentes erbij en tzatziki.
dit hier is mijn laatste week, zie er nu al tegenop om doei te zeggen tegen al die leuke en lieve kids (zelfs het kreng doet lief tegen me;)), maarja, reizen is ook erg leuk.
zaterdagochtend om 4 uur vertrekken we (hoop ik) naar copan in honduras, om van daaruit een bus te nemen naar la ceiba en vanaf daar een boot naar een van de eilanden om daar een duikcursus te gaan doen. joepie!

afgelopen zaterdag was er een concert van de buena vista social club project 2, georganiseerd door een cafe hier en mijn project. mijn collegas en ik hebben daar als vrijwilliger gewerkt, het was superkoud maar hebben een best redelijke tijd gehad. tot het eind, omdat (door een hoop miscommunicatie, of omdat die vent gewoon een eikel van een gringo is) de eigenaar van het cafe ons helemaal heeft uitgescholden. hou ik niet zo van. maar dat (en het feit dat het best duur was allemaal) was het enige minpuntje.
zondag lekker de toeristenmarkt van antigua afgestruind, begin het afdingen al aardig onder de knie te krijgen:P.
ben vandaag begonnen met nog drie dagen extra lessen, om nog even de puntjes op de i te zetten (hoewel dr nauwelijks een i is, mn spaans is echt best beroerd, maargoed), en ik heb een hele leuke lerares. we hebben de hele les over mannen gepraat, dat die hier zo verschrikkelijk macho zijn. mijn lerares weet dan ook zeker dat ze niet gaat trouwen. ik kan het me voorstellen, het is hier echt een soort van middeleeuwse cultuur als het gaat om de man-vrouw verhoudingen.

geloof niet dat ik afgelopen week erg veel heb gedaan, behalve natuurlijk lesgeven (wat echt steeds beter gaat - ik weet het zeker nou). de kids zijn superafhankelijk en willen de hele dag door knuffelen. heb vrijdag mn afscheid van school, zal even wat leuke fotos maken van "mijn" klasje en die op de site zetten.

dikke kus allemaal, en veel liefs, esther.
oh trouwens, net gelezen in een mailtje van carla dat ik 16 mei weer thuis ben.

  • 28 Maart 2006 - 08:56

    Jiske:

    hey es!!

    klinkt allemaal goed man!! idd wel een beetje jammer dat zo'n vent aan het eind van de avond het sfeertje verpest, maar goed. leuk dat het goed gaat met de kids! wat denk je, zouden ze nog zonder je kunnen? :D wel leuk dat je weer verder gaat met een duikcursus! ik heb laatst hier in het zwembad gedoken, maar daar zie je niet zo veel he :-), ik hoop dat jij wat meer te zien krijgt. 16 mei is al heel erg snel! iets meer dan een maand! dat schiet behoorlijk op! nou ja, ontzettend veel plezier nog daar!

    groetjes jiske

  • 28 Maart 2006 - 11:57

    Aukje (van De Kaas (groningen):

    Heey esther..
    Denk moet nu maar es even een reactie plaatsen wat altijd al zou. je hebt het er dus goed naar je zin.Leuk om te horen.. wij missen je wel een beetje hoor als we aant werk zijn.:D:D Na ik wens je nog een hele leuke tijd en zie je wel weer als je trug komt...
    Groetjes aukje...

  • 29 Maart 2006 - 09:27

    Amanda:

    hoi lief meisje!
    jeetje, inderdaad al onwijs snel dat je weer terug bent in NL zeg! Geniet er dan nog maar extra van!!!! Veel plezier met reizen, succes met alle lieve kindjes missen, en gewoon lekker terugschelden (kun je best:P) maar wel oppassen hoor, we willen je nog wel in NL door de groene weiden zien huppelen (duzz...):P
    Afgelopen week tentamens gehad, gingen best goed, jeeh:) heb sinds gister ook internet op mn kamer, dus das ook erg fijn, jeeh:) en het weer is een beetje vreemd, iets minder jeeh:P nu moet ik werken (prijzencircus bij de v&d, ook niet zo jeeh:(), dus dagdag!
    Kus, Amanda

  • 29 Maart 2006 - 20:27

    Jannie:

    Ha Esther,

    Ik vind dat je een hoop leuke dingen doet of gaat doen. Je haalt wel alles uit de reis wat er in zit!
    Het lijkt me een prachtige ervaring! (hmm, een beetje jaloers ben ik wel.)
    Alvast heel veel plezier met duiken! Ik hoop dat je nog heel erg geniet de komende tijd!

    Groetjes.

  • 29 Maart 2006 - 20:28

    Jannie:

    Ehh, hoe zit dat eingelijk met al die prachtige foto's die jij ons steeds belooft????

  • 31 Maart 2006 - 17:56

    Esther Bijna Weg Uit San Jose:

    heej esther..ik ben eindelijk bijna weg uit san jose..het werk was wel erg leuk maar daar was ook alles mee gezegd..af en toe snap ik nog steeds sommige dingen niet maar goed..we gaan..ik en nadine..werken voor 2 weken in een natuurpark..met 40 grotten en blabla moet erg mooi zijn..maar hier regent het dus ik ben een beetje chagerijnig ben ik bang..we hebben gister de supermarkt leeggekocht omdat we denken dat we veel chocolade nodig hebben vandaar..haha..we zullen zien kus esther veel plzeier nog in antiqua

  • 31 Maart 2006 - 21:19

    Vera:

    Hej Esther!
    Klinkt erg goed een duikcursus, super! hoop dat het rondreizen je bevalt. Dan ben je vast minder online, of niet? hoop toch dat we nog van je blijven horen, maar dat zal wel goedkomen. wij hebben woensdag afscheid genomen van Jolanda :'( was gezellig, maar wel heel jammer dat ze weggaat. reunie bij het bedrijfsuitje! t leek ons wel een goed plan om op visite te gaan bij Marc, die dan misschien geemigreerd is naar Spanje- eh Catalonië moet ik geloof ik zeggen.. jaja, die gaat er vermoedelijk ook vandoor na de zomer...
    16 mei weer thuis? hebben we weer iets om naar uit te kijken! best wel snel weer hoor meid, nog "maar" anderhalve maand, geniet er maar flink van!! dikke kus Vera

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 75
Totaal aantal bezoekers 15684

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: