lago de Atitlan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu lago de Atitlan - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

lago de Atitlan

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

13 Februari 2006 | Guatemala, Antigua

hallo,

eerst even: heb het geprobeerd hoor, met de hand wassen. maar met koud water worden mn kleren gewoon niet schoon.
ten tweede, mijn adres hier is 2e avenida del sur, anitgua guatemala, guatemala en niet alleen antigua (schijnen er twee te zijn)

zaterdagochtend zijn we (ik, esther en martijn, de andere nederlanders)met de chickenbus vanuit antigua vertrokken, naar lago de atitlan (schijnt het mooiste meer in de wereld te zijn, en heb niet alle meren ter wereld gezien maar was inderdaad erg mooi.)
in de bus kwamen we een andere nederlander, een schot en een dronken australier tegen. zij vertelden dat er bij een van de vele dorpjes aan het meer een of ander feest werd gegeven dus wij hebben maar besloten daar heen te gaan.
via chimaltenango zijn we naar panajachel (=panagatsjel)gereisd, met drie verschillende chickenbussen. eenmaal in de buurt moesten we nog een eind (=ongeveer 5 km) lopen naar de boten-vertrekplaats in panajachel, maar gelukkig ging er een auto met open laadbak naar de haven dus daar zijn we ingeklommen en zo naar de haven gereisd. dat was echt tof. toen nog met de boot naar santa cruz (=drie huizen en een kroeg)en toen lekker feestgevierd.
de volgende dag (=vandaag) nog lekker op het terras gezeten met uitzicht over het meer en daarna de boot terug genomen naar panajachel, waar we hebben gegeten en hebben rondgesnuffeld tussen de textielkraampjes.
toen terug met de shuttle, dat is een soort van busje zoals wij thuis ook hebben maar dan met veel meer stoelen, voor veelsteveel geld teruggereisd naar antigua.
zal nu even proberen om wat fotos van het meer en het marktje op de site te zetten en dan ga ik even wat eten.

veel liefs, esther

  • 13 Februari 2006 - 08:43

    Hein:

    leuk hoor al die verhalen over tochtjes en feesten. wrijf het er nog maar even lekker in dat wij hier in de koude mieser winter gewoon aan het werk moeten( boekhouden, vakantieplanning, administratie, jeweetwel )
    Die heimwee zal ondertussen ook wel een beetje meevallen denk ik, anders weet ik nog iemand om met je te ruilen.( moet jij wel voor mij naar de markt en de ijsbaan natuurlijk)
    groet ook van je paardjes
    je vader

  • 13 Februari 2006 - 11:12

    Martje:

    Hee Esther,
    Hoe gaat het ermee? Heb al je berichtjes gelezen en ik kom erdoor gewoon helemaal in de tropenstemming! Heb je ook al leuke mensen ontmoet en hoe zit het met de heimwee? Ik ben elke dag aan het stagelopen, heel leuk maar wel ff wennen! Denk veel aan je en ben super jaloers, geniet ervan!
    Liefs Martje

  • 13 Februari 2006 - 15:34

    Paul:

    hey meisje,
    leuk verhaaltje weer :)
    door jouw verhalen krijg ik steeds meer zin in nepal :P
    kuskus

  • 13 Februari 2006 - 17:13

    Esther:

    als je trouwens nog geinteresseerd bent in mijn talenschool: www.appeschool.com.
    liefs, esther

  • 13 Februari 2006 - 17:44

    Jiske:

    hey es!

    volgens mij weet ik al welke esther en martijn je bedoeld. zijn leuke lui he! maar goed, klinkt allemaal errug leuk daar, ben zeker jaloers op je!
    hier gaat alles goed met toscana en mij, we hebben al weer drie weken afgesproken op het reelaer, maar ben nog niet zeker of ik tos dan ook meeneem. dat zien we dan wel weer....

    veel plezier!

    groetjes jiske

  • 14 Februari 2006 - 12:24

    Tim:

    hee esther!!
    haha,.grappig hoeveel dingen je meemaakt in zulke korte tijd!!
    ben ook heel benieuwd naar de fotos!!
    enige wat ik kan zeggen is dat het hier hopeloos weer is en koud...blijf je verhalen erop zetten!!!dan blijf ik lezen;)

    veel plezier en succes daar!!

    liefs Tim

  • 14 Februari 2006 - 16:16

    Gonny:

    Hoi Esther,
    Lees al je berichtjes! Leuk om je zo te kunnen volgen. Misschien goed idee om hier straks in Groningen mee door te gaan voor je familie aan de andere kant van het land :))) Geniet ervan!
    (tante) Gonny

  • 15 Februari 2006 - 11:32

    Yolanda:

    !Hola chica! het klinkt als een prachtig land.. Misschien fijn om te weten dat het hier vandaag extreem vies nat koud en grijs is. Het schatje was er gisteren, hij zag er ook wat treurig uit. Veel plezier!
    Adios y hasta el tiempo que viene(??je mag me corrigeren, t ziet er gek uit vind ik)
    recuerdos,
    Yolanda

  • 16 Februari 2006 - 09:37

    De Markt-Basarzjes:

    Hoi Eshter,
    Erg leuke verhalen... Wat de was betreft: we zullen je wat schone Basarz-shirtjes opsturen. Uiteraard onder de voorwaarde dat je de foto's met Hi-Res op je site plaatst!!! CU, :-P

  • 17 Februari 2006 - 13:02

    Maaike:

    esther soms huilik wel in bed maar naar een poosje is het wel wir ofer. ik mis je wel liefst van maaike xxxxxxxxx

    Esther, ik plaag je nooit meer, maar ik vind je wel lief (moest er bijgezet worden van Jitse)

  • 18 Februari 2006 - 11:52

    Jaap:

    Hey Es

    Als ik je verhalen lees, dan voelt het echt wel als een avontuur! Wel fijn denk ik dat je toch nog wat landgenoten hebt daar. Paul zijn vertrek komt nu toch ook wel dichtbij. Zijn ticket valt net in de bus. Ook wel spannend. Ik kreeg ook net een bos bloemen van jou met een nog zelf geschreven kaartje. Heel attent en lief! :) Dank je. Veel plezier en mooie dingen.
    Liefs, Jaap

  • 19 Februari 2006 - 17:34

    Amanda:

    AAH, wat is maaike toch lief!!:) haha,cool is dat hea,zo achter in de laadbak:P zat je ook op het randje en was de weg hobbelig...? of had jij wel een comfi reis?:P ben benieuwd naar je foto's!!waar zijn ze gebleven?:S paul,wanneer ga jij eigenlijk weg dan? en heb je ook een site? naja,ik ga nu nog even met mn studie bezig (hmmz...leuk...), en heel vroeg slapen, vanochtend 8 uur thuis...:P twas gezellig:D
    kus, A

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 66
Totaal aantal bezoekers 15647

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: