esther esta en Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu esther esta en Guatemala - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

esther esta en Guatemala

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

03 Februari 2006 | Guatemala, Antigua

Hallo,

ben na een lange en vermoeiende reis eindelijk aangekomen in Guatemala. De tocht ging wel, ik heb er vreselijk tegenop gezien mar het was uiteindelijk behoorlijk saai.

ik was twee uur te laat in Guatemala city, en inderdaad, de meneer die mij op kwam halen stond er niet. hm. heb geprobeerd te bellen maar dat lukte niet, en gelukkig kwam hij na en paar minuten toch nog opdagen. opluchting!! alhoewel, toen we eenmaal in de auto zaten en invoegden in het verkeer.... pff, doodsangsten:P ik dacht altijd dat de pheripherique (schrijf je dat zo?) in parijs erg was maar dat is dus niks vergeleken met hier. richtingaanwijzer hebben ze wel maar kennen ze niet, strepen op de weg evenmin en borden met maximumsnelheid staan er blijkbaar alleen ter decoratie. (op een gegeven moment was de max.snelheid 40 kmh... wij reden 120kmh.)

goed, uiteindelijk bij mijn gastgezin aangekomen. er is een mama, een dochter en nog een aantal andere ondefinieerbare mensen die continu in en uit lopen. het zijn aardige mensen, maar ze zijn nogal gewend aan studenten in huis dus het kan ze niet erg veel schelen wat je doet, of wat jou interesseert of hoe het met je gaat. ze vragen s ochtends wel of je lekker geslapen hebt hoor, maar verder, nouja.
er woont nog een ´student´, een man van een jaar of 45 uit duitsland. hij is erg ok, en met hem praat ik een soort van mix van duits en spaans (hij spreekt geen engels). een paar uur na mij is er nog een meisje aangekomen, waarvan ik natuurlijk de naam alweer kwijt ben. zij komt uit belgie en praat net zoveel spaans als ik (niet, dus)maar gelukkig wel veel engels.
begin me hier nu een beetje thuis te voelen maar heb wel veel heimwee, vooral toen het een beetje tegenzat en bleek dat ik niet kon pinnen. gelukkig sprak ik op de talenschool een ander nederlands meisje en zij heeft me uitgelegd dat ik wel kan pinnen, maar bij slechts een van de ongeveer 30 banken. dus het valt weer mee.

goed, ik ga even de stad in en opzoek naar kaarten en dat soort dingen.
ow en op maaikes vraag: heb al een paar kinderen gezien, over het algemeen zijn ze heel aardig maar ze worden erg verwend en schelden heel veel.

goed, ik mis iedereen erg veel, maar verder gaat het dus wel ok:)
adios, en veel liefs van esther

  • 03 Februari 2006 - 21:28

    Esther:

    ow maaike: ik woon inderdaad in een huis. volgende keer dat ik weer achter internet kan zal ik en paar fotos plaatsen. tut!

  • 03 Februari 2006 - 21:36

    Paul:

    Klinkt wel tof allemaal :) Ben benieuwd naar je volgende stukje :P
    kus kus

  • 03 Februari 2006 - 22:15

    Jaap:

    Leuk wat van je te lezen!
    Ik blijf het volgen hoor.
    Doei

  • 03 Februari 2006 - 22:17

    Hein:

    Lieve Esther,
    goed te horen dat je veilig bent aangekomen, je moeder is weer helemaal rustig en ik ook natuurlijk ( vooral dat stukje over het verkeer stelde me erg gerust, grapje )Op de markt missen ze je nu al, maar ik zal ze en beetje op de hoogte houden. Snel maar goed spaans leren dan kun je zelf die ene bank vinden waar je kunt pinnen ( en dan maar hopen dat er nog wat op je rekening staat )tot mails ze en een dikke kus van je vader

  • 03 Februari 2006 - 22:27

    Remco:

    dag zus alles goed? De paarden en ik missen je ontzettend kus Remco (en een lik van Gwen)

  • 04 Februari 2006 - 10:42

    Rose:

    Hoi Esther, wat leuk om zo op de hoogte te blijven van je belevenissen! Groetjes van ons allemaal en we blijven je volgen!
    Rose

  • 04 Februari 2006 - 12:57

    Inge:

    Hallo Esther
    Wat fijn dat je nu in Guatemala zit.
    Ik wens je een hele prettige tijd en hoop dat er veel dingen zijn om van te genieten. Groetjes.

  • 04 Februari 2006 - 13:48

    Mariën:

    gelukkig dat je reis goed verlopen is! het zal nog wel erg wennen zijn, maar je zal je draai wel vinden!
    plaats maar veel berichten met hoe het gaat etc. en ben ook zeer benieuwd naar foto's!
    Liefs mariën

  • 04 Februari 2006 - 16:19

    Amanda:

    eej meis!
    tegenslagen horen erby, maar de gave dingen die je gaat doen en alles wat je gaat leren de komende tyd zorgen er wel voor dat je de nare dingen snel bent vergeten!:) ik leef met je mee! sterkte en geniet!
    knuffel, Amanda

  • 04 Februari 2006 - 16:38

    Imktje:

    Wat ontzettend leuk dat je nu in Guatamala zit! Niet teveel heimwee hebben hoor, hier in nederland is het toch maar saai! Pas goed op jezelf, en geniet van alle nieuwe dingen! Dikke kus

  • 04 Februari 2006 - 16:45

    Imktje:

    Wat ontzettend leuk dat je nu in Guatamala zit! Niet teveel heimwee hebben hoor, hier in nederland is het toch maar saai! Pas goed op jezelf, en geniet van alle nieuwe dingen! Dikke kus

  • 04 Februari 2006 - 17:11

    Luc:

    hey Esther, mooi dat je goed bent aangekomen.
    met de temperatuur zal het daar ook wel oke zijn, of niet?
    succes met het pinnen en zoeken naar een kaart, alles komt goed.

    Groetjes Luc.

  • 04 Februari 2006 - 17:56

    Selma:

    Hey es,
    klinkt tot nu toe allemaal erg goed! Hou ons op de hoogte en ben benieuwd hoe snel je dat spaans onder de knie krijgt (moeilijk!!)

    xxx selma

  • 04 Februari 2006 - 19:26

    Jiske:

    hey es!!!

    mooi dat je goed aangekomen bent!! beetje jammer dat het in het begin een beetje tegen zat, maar dat verdwijnt vast als je er wat langer bent :D ontzettend veel plezier nog!!

    groetjes jiske

  • 04 Februari 2006 - 22:38

    Nienke:

    Hee Esther! Leuk verhaal:) Zeker wel fijn ook om even van je af te schrijven nu je ineens in een nieuwe omgeving bent gedropt. Ik ben echt benieuwd naar alle eerste indrukken! Wel over schrijven hoor want je lacht je dood als je zelf later terugleest. Veel succes en vooral plezier! Kuss

  • 04 Februari 2006 - 22:38

    Nienke:

    Hee Esther! Leuk verhaal:) Zeker wel fijn ook om even van je af te schrijven nu je ineens in een nieuwe omgeving bent gedropt. Ik ben echt benieuwd naar alle eerste indrukken! Wel over schrijven hoor want je lacht je dood als je zelf later terugleest. Veel succes en vooral plezier! Kuss

  • 05 Februari 2006 - 11:39

    Marianne:

    Hey ez, cool land heb je gekozen ja :) goed dat je veilig bent aangekomen en veel succes en plezier daar!! Groetjes Marianne

  • 05 Februari 2006 - 13:59

    Annette:

    Hey Ez,

    Fijn dat je ok bent aangekomen. Ik ben ook weer terug en niet eens zo heel erg gehavend, dus als ik wat meer uitgeslapen ben zal ik t reelear enzo even gaan bekijken. Wel beter dat er ook een Nederlandse is, verleer je ons taaltje toch niet helemaal :).

    Kus
    Annette

  • 05 Februari 2006 - 18:26

    Maaike:

    esther, vind je het wel leuk in het huis? ken je al scheltworden en hoe gaat het met je spaans?
    dikke tút xx

  • 05 Februari 2006 - 20:50

    Tessa En Rob:

    Hoi Esther!!!

    Spannende verhalen hoor! Ik dacht dat ze in Turkije als gekken reden maar dus ook in Guatemala... Nou ik zou maar uitkijken en snel Spaanse scheldwoorden leren als iemand je van de sokken rijdt. Succes met je talencursus!!

    Groetjes
    Rob en Tessa

  • 05 Februari 2006 - 21:05

    Milan:

    Ja zus,
    hoe zeg je in het spaans nou precies "wat ben jij een vervelend rotbroertje zeg"? was zaterdag wel raar werken zonder jou erbij hoor! iedereen daar mist je heel erg, en ik natuurlijk ook!
    veel plezier nog daar en pas op bij oversteke hea;)

  • 14 Mei 2006 - 18:18

    Lidwien:

    Alle respect en petje af voor jou! Mooie verhalen; we hebben je verblijf in Guatemala op de voet gevolgd. Geniet nog van je laatste dagen daar! Groetjes van de Pastorie

  • 06 Juni 2006 - 13:42

    Marina (klant Vd Markt):

    eindelijk gevonden!!! je site. nu dus alles inhalen terwijl ik weet dat je al weer terug bent.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 15636

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: