Party! - Reisverslag uit Hunedoara, Roemenië van estheropreis - WaarBenJij.nu Party! - Reisverslag uit Hunedoara, Roemenië van estheropreis - WaarBenJij.nu

Party!

Door: Esther Swanenberg

14 November 2010 | Roemenië, Hunedoara

Het ene verhaal staat er nog geen 4 uur op, of we hebben alweer iets anders wat we kwijt willen.
Zoals jullie weten van ons vorige verhaal van vandaag zijn we net gezellig uit eten geweest met Jos, Arnold, Yvonne, Gert, Ingrid, Vasi, Ramona en Razvan.
Het moment dat we het restaurant binnenstapte, was het al meteen duidelijk dat er een groot feest aan de gang was: een doopfeest. Het was een lawaai van jewelste en terwijl we op ons eten wachtten, werden we volop vermaakt met een live dansshow.
Doopfeesten worden hier ontzettend groot gevierd en dat was eraan af te zien. We keken onze ogen uit en we probeerden onder de tafel de pasjes mee te doen.
Resultaat: we kennen één dans helemaal uit ons hoofd en die gaan we jullie allemaal leren als we terug zijn. :)
We probeerden zo onopvallend mogelijk foto’s te knippen, maar helaas bleef dit niet onopgemerkt… Aan het eind van de avond kwamen ze een ‘heerlijk’ stukje taart brengen.
Maar de contrasten bleven niet uit, ook niet tijdens deze gezellige avond. Er zijn in totaal 3 bedelaars het restaurant binnen geslopen om mensen om geld te vragen. Gelukkig hadden we Yvonne en Gert bij ons. Zij wisten meteen dat het hier niet om arme, hulpbehoevende mensen ging, maar om zigeuners die de boel oplichten. Uiteindelijk waren ze dan ook de tent uitgeschopt.
Weer een ervaring rijker, weer een les geleerd, tot morgen!
Inger en Esther

• 14 November 2010 - 19:55

Heleen:

Gaaaf!
    Jullie maken veel mee!
    Leuk om te lezen & mooie, indrukwekkende foto's ook!
    Heel veel succes morgen!
    Liefs!

• 14 November 2010 - 20:15

Marloes:

Ik ben nu al nieuwschierig hoe die dans eruit gaat zien en ofdat ik hem ook een beetje kan. Dat er dan ook nog zo'n mensen zijn in een land die gaan bedelen terwijl ze al zo rijk zijn daar kan ik dan echt niet tegen. Maar goed dat jullie alleen de mensen helpen die het echt nodig hebben.

groetjes Marloes

• 15 November 2010 - 15:18

Djinte.:

wat leuk!
    jullie hebben al veel meegemaakt in die paar dagen tijd!
    Succes nog daar!
    xxx

• 15 November 2010 - 15:37

Merel:

Nou nou, al heel wat meegemaakt!
    Nog heel veel succes en ik blijf lezen!

xx

• 16 November 2010 - 17:55

Lotte:

Heeee meiden!

Sorry voor deze late reactie, maar ik heb nu alweer een drukke periode terwijl ik vorige week tentamens gehad heb.

Haha, nou.. ben benieuwd wat jullie voor dans hebben=p.

Mooi om die foto´s te zien die jullie gemaakt hebben!

Ik ga zeker even alle verhalen lezen!

xxxx