Xela - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu Xela - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

Xela

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

07 Mei 2006 | Guatemala, Antigua

hallo iedereen
alles goed in NL? zou wel tof zijn als het weer een betje warm blijft, dan is de overgang niet zo groot, want, yesyes, ben alweer bijna thuis:D geloof dat ik de 17e heel vroeg 's ochtends aankom, woensdag, en heb dan ook mn telefoontje weer:)

nou, ben net terug uit Xela, op een na grootste stad van guatemala, maar, zeker voor guatemalteekse standaarden heel ordelijk, schoon en veilig.
vrijdagochtend om 9 uur vertrokken uit antigua, ongeveer, en omdat ik mn minibusticket had geboekt bij een achterlijk reisbureau duurde het (ipv de gebruikelijke 4 a 5 uur) ongeveer 7 uur voor ik in xela was, grr. dacht, ga lekker met de minibus, dan hoef ik niet in zon overvolle, onveilige, stinkende chickenbus, maar helaas, kwam bijna op t zelfde neer.
dus, vrijdag eind van de middag in xela aangekomen. op zoek gegaan naar t adres van een hostel dat een vriendinnetje uit antigua me gegeven had, maar verdorie, niet gevonden. uiteindelijk maar mn intrek genomen in een ander hostel, ook wel ok, maar een beetje lonely.
diezelfde middag bij een reisbureautje dat goed bekend staat een paardrijtrip van 5 uur geboekt; de western highlands waar xela middenin ligt zijn heel mooi, leek me dus een prima excuus om lekker lang te gaan paardrijden. 's avonds naar een restaurantje gegaan, maar helaas, de enige sociale interactie die ik die avond heb gehad was van een dronken guatemalteek die vroeg of ik mee ging naar zn hotelkamer... niet dus... wel lekker gegeten, pistoletje met, jawel, echt nederlandse goudse kaas:D:D yea:D de nederlandse kaas is toch wel superlekker, eigenlijk:)
lekker vroeg in bed gekropen, maar om n uur of 10 ging de telefoon en werd ik uit bed gevist; reisbureau aan de lijn (nouja, medewerker dan:P) ze konden de gids nergens vinden, dus de trip ging niet door. balen!
had er eigenlijk alweer genoeg van, het was daar koud, ongezellig en ik had niemand om tegenaan te zeuren. maargoed, lekker lang uitgeslapen de volgende ochtend, ontbeten in het hotel (eieren en zwarte bonenpuree)en maar naar het reisbureau gegaan, geld terug gekregen.
beetje rondgelopen door xela, mooie stad maar behoorlijk groot, zeker in vergelijking met antigua, en toen ik honger kreeg maar gaan lunchen, waar ik een nederlands meisje tegenkwam. zijn dus samen heel gezellig de stad in geweest, leuke dingen gezien (een guatemalteekse begraafplaats, bijvoorbeeld, heel kleurig:)) en savonds samen uit eten naar een italiaans restaurantje, met een italiaanse eigenaar. dan weet je toch maar weer wat echt lekker eten is:). savonds nog even de stad doorgelopen, er was een of ander festival aan de gang en overal traden bandjes op, hele stad was vrolijk, dus dat was ook wel weer erg leuk. heel universeel; we hebben even staan kijken bij een boysband, soort van di-rect maar dan uit guatemala, en daar stonden (net als in NL) allemaal gillende meiden voor, heel grappig.

sinds vanmorgen weer "thuis" in antigua. morgen nog even "mijn" kindjes opzoeken in het project en s middags salsa dansen, net als dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag:). geniet nog even van mn laatste dagen in antigua, maar heb ook wel heeel veel zin om naar huis te gaan:).
tot gauw dan maar, dikke kus en liefs, esther

  • 07 Mei 2006 - 20:47

    Jaap:

    Hey Esther,
    Ik vind het nog steeds erg avontuurlijk wat je allemaal -en deels in je eentje- onderneemt. Deze ervaringen neemt niemand je meer af, gewoon hardstikke leuk! Jammer dat je trip niet doorging.
    Ik denk dat wij zo langzamerhand ook maar weer wat extra kaas moeten inslaan :)
    Veel plezier nog je laatste periode en tot gauw ziens.
    Jaap

  • 07 Mei 2006 - 22:04

    Gedi:

    Hoi Es,

    Nog een weekje en dan ben je weer terug in ons warme landje. Terug bij de kaas en al die lekkere Nederlandse dingen en geen zwarte bonen... Salsa dansen kun je hier ook, ik geloof dat het hier helemaal in is, overal hebben ze het er over ik heb het idee dat iedereen het ook doet. En die Guatamalateken die zijn hier niet. Weet je wat ik super vind? dat je ook van begraafplaatsen houdt, ben ik niet de enige die in Leek rondloopt op begraafplaatsen:), by the way: nog Dalhuisengraven gevonden? Verder alles goed hier, ik wens je een hele voorspoedige terugreis! De tosties staan warm!
    Liefs, Gedi

  • 07 Mei 2006 - 22:11

    Jaap:

    Hey Esther,
    Ik vind het nog steeds erg avontuurlijk wat je allemaal -en deels in je eentje- onderneemt. Deze ervaringen neemt niemand je meer af, gewoon hardstikke leuk! Jammer dat je trip niet doorging.
    Ik denk dat wij zo langzamerhand ook maar weer wat extra kaas moeten inslaan :)
    Veel plezier nog je laatste periode en tot gauw ziens.
    Jaap

  • 07 Mei 2006 - 22:13

    Jannie:

    Ha Esther,

    Mens, wat zie en doe je veel. Hardstikke leuk, en leerzaam (met name ook voor je spaans en je Salsadansen:) Ook leuk om late rnog een keer dit dagboek te lezen, kun je alle leuke dingen en het afzien nog eens beleven!
    Het weer is hier inmiddels geweldig, hoop voor je dat het nog even zo blijft (en voor ons).
    Alles is hier prima, kids hebben net een week vakantie gehad. Zijn vanavond met een gelukzalige lach gaan slapen want het is nog maar 10 nachtjes voordat je thuis bent.
    He, geniet van je laatste week daar, tot gauw!

  • 08 Mei 2006 - 06:49

    Annette:

    Hey,

    Jeetje, de tijd vliegt zeg. Kunnen we eindelijk weer samen rijden... Ben benieuwd of je Nica en Ubbo ook herkend tussen alle zwarte medeshetten (ik moet eerlijk bekennen.......) Hahahahaha. Maaruh, tot snel!

  • 08 Mei 2006 - 12:09

    Selma:

    he es

    geniet nog even van zuid-amerika voor je teruggaat! vet koel dat je daar salsaat:). Kun je volgend jaar misschien wel met ''dancing with the stars'' meedoen ;)!!
    als je terugbent gaan we wel even met zn allen naar een salsa-avond, want we willen natuurlijk wel je moves zien!!!
    tot snel!!

    xxx selma

  • 08 Mei 2006 - 20:45

    Ger:

    Ha die Esther, de laatste week zal wel erg snel gaan denk ik. Voor dat je het weet zit je in het vliegtuig. Ik heb net een kaartje gehad van je ouders en broertjes, zijn even in Italie geweest, toe maar weer, volgens mij was het daar wel gezellig en zijn er menig terras bezocht. Het weer is hier nog steeds mooi al merk je daar wat minder van als je aan het werk bent. Leuk dat je steeds weer nieuwe mensen ontmoet en daar mee optrekt. Je vist ze er natuurlijk zo uit die westerlingen. Ik wens je nog veel plezier bij je kindjes en het salsa dansen, groetjes en pas goed op jezelf, Ger

  • 09 Mei 2006 - 12:12

    Sonja:

    Jum jum, klinkt goed zeg die bonenpuree.. dat zal je wel gaan missen straks! Nu weer lekker in Antigua.. groeten aan Juan Carlos! trouwens, kijk vaak naar mijn salsafilmpjes, echt super dat je er zoveel gemaakt hebt! xx

  • 09 Mei 2006 - 13:06

    Amanda:

    haha,dat had je niet moeten zeggen,ga ik je lekker lastig vallen met onzin-smsjes:D veel plezier nog en sterkte met afscheid nemen!!
    dikke knuf

  • 10 Mei 2006 - 19:51

    Jiske:

    hey esther,

    klinkt allemaal erg gaaf. heel erg jammer dat die rij tocht niet doorging. lijkt me wel heftig hoor om na zo lang niet meer te rijden in een keer een tocht van 5 uur te maken!maar het was vast absoluut gaaf geweest. fijn dat je straks weer thuis bent. ik moet nog steeds een keer langs komen he met toscana (beetje jammer alleen dat ze nog steeds niet de trailer in gaat :p). ontzettend veel plezier nog daar je laatste daagjes!!!

    groetjes!!!

  • 10 Mei 2006 - 20:48

    Vera:

    Hola chica! jeeezz man nog maar een paar daagjes! echt heel snel gaat dat! meid ik kan alleen maar zeggen: geniet ervan, lekker chillen, bonenprut eten (lijkt me heerlijk! echt!), afscheid nemen (zal ook daar weer zwaar worden)nog een chickenbusje meepikken, even in een hangmat hangen.. dat soort dingen! dikke kus en tot heel snel! Vera

  • 12 Mei 2006 - 15:03

    Marit:

    he es, wat snel dat je weer terug bent! maak er nog een paar leuke dagen van en dan zien we je snel! dikke kus, marit

  • 13 Mei 2006 - 19:20

    Amanda:

    heej!
    nog maar een paar nachtjes!!! sterkte!! goede reis!! en tot heel gauw!!
    kuskus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 15693

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: