project - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu project - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

project

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

08 Maart 2006 | Guatemala, Antigua

hallo,
alles goed in nl?

afgelopen week was vrij saai, heb hard gestudeerd en verder eigenlijk niks gedaan.
vrijdag heb ik een test gedaan om te kijken of mijn spaans goed genoeg was om aan de slag te kunnen in het project. het bleek dat mijn spaans mas o menos genoeg is, maar heb nog wel extra lessen nodig (maar dat had ik zelf ook al bedacht- kan dus echt niemand verstaan).

zondag was er feest op het project. alle kids die in de afgelopen drie maanden jarig geweest zijn vierden hun verjaardag. (plm 60 kids).
het was erg leuk, van te voren hadden we alles versierd met slingers en ballonnen, en twee pinatas gevuld met snoepjes. pinatas zijn een soort van grote pppen van karton, of dun papiermache, en de kids mogen die kapotslaan zodat de snoepjes eruit vallen.
voor de meisjes was er een minnie mouse, en voor de jongens een grote witte hond (fotos komen nog). een voor een werden de kids geblinddoek, rondgedraaid en een stok in handen gedrukt. het was erg leuk om te zien hoe die kleine opdonders tekeergingen met een stok in hun handen.
zodra de pinatas open gingen en de snoepjes eruit vielen werden die kids helemaal wild, en doken in een grote kluwen op de grond. een wonder dat er geen bloedneuzen, blauwe plekken en gebroken botten zijn. wat een wilden.
daarna spelletjes gedaan,een broodje en taart gegeten en toen hebben de kids nog een cadeautje gekregen.

maandag ben ik begonnen. ik help samen met een andere nederlandse vrijwilliger (esther, tambien) 4 kids (eigenlijk 5, maar nr 5 heb ik nog niet gezien). twee daarvan kunnen lezen en schrijven en hebben alleen huiswerkbegeleiden nodig, maar die andere twee kunnen werkelijk niks. zijn twee meisjes van een jaar of 10, en geloof dat ze inmiddels een maand bezig zijn met van 1-10 te leren tellen. het blijft er gewoon niet in zitten. ik en esther hebben nu een memoryspel gemaakt met cijfers en een aantal hartjes (omdat z dus wel heel goed zijn in memory) en heb het gevoel dat het wel redelijk gaat, maarja, morgen zijn ze toch alles weer kwijt.

de meeste leuke mensen zijn inmiddels vertrokken uit antigua, heb gelukkig een leuke nieuwe nederlandse huisgenoot erbij.

heb wel besloten dat ik eerder terugga, als het lukt om mn ticktet te veranderen ben ik halverwege mei weer thuis.

heb niet erg veel tijd nu, ga straks lekker uit eten want het eten bij mij thuis was de afgelopen dagen niet lekker.

dikke kus, en ik laat snel weer wat van me horen.
groetjes, esther

  • 08 Maart 2006 - 09:31

    Selma:

    hey es!
    vet tof dat memory spel!! wou dat ik in jou plaats daar zat! ennuh ze leren het vast wel hoor, moet alleen nog ff op hun harde schijf terrecht komen!!
    nog een ding! oja werken op de markt was echt leuk!! (wel koud..)
    xxx selma

  • 08 Maart 2006 - 12:48

    Mariën:

    heey meis!!
    klinkt allemaal erg leuk!!
    maar waarom eerder terug?? is het toch niet helemaal als je verwacht had of heb je geen zin om dit te lang te doen??? Ben benieuwd!!!
    Hier in Nl alles goed, het is afgelopen dagen veel sneeuw gevallen;) en het is dus lekker brr koud.
    Leuk weer berichtje te lezen van je!!

    Liefs mariën

  • 08 Maart 2006 - 14:01

    Maaike:

    ik mis je wel faak oofer dag en ik mis je ook in bed maar ik fint je de lief ste opas.xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Maart 2006 - 18:55

    Jeroen:

    Esther,
    We zijn nog druk de kleding aan het uitzoeken, heb je liever polo's of t-shirts, of beide? Laat nog even weten waarom het vertrek uit Guatemale eerder zal zijn??? Laatste anderhalf week hier een beetje sneeuw, maar gelukkig niet meer zo heel erg koud op de markt. Voor je Arabische volbloed hengsten zorgen we nog steeds voor voldoende lekker brood.
    Jeroen

  • 08 Maart 2006 - 20:14

    Milan:

    dag zussie!!
    heb je mijn smsje gekregen? leuk idee van dat memoryspel en ik weet zeker dat jij ze wel 1-10 kan lere;)!!
    dikke kus van je broertje!!

  • 10 Maart 2006 - 07:24

    Nienke:

    He Es:) Klinkt echt leuk..wel een uitdaging met die kindjes..kan me voorstellen dat je er soms moedeloos van wordt:S wees blij dat je nu niet in Nederland zit! Tis hier &*^%$@*koud! neem je straks het zomerweer voor ons mee terug? Liefs Nienke

  • 12 Maart 2006 - 13:59

    Amanda:

    Heej meis!
    cool, die 'verjaardag':) waarom doen ze dat dan pas na 3 maanden? kan me goed voorstellen hoe frustrerend het is om 2 meisjes die niks kunnen iets te moeten leren...maar als het je lukt is het natuurlijk wel erg gaaf! Heel veel succes iig! ik ga niet zeggen dat het zonde is als je eerder teruggaat, maar zorg er voor dat je alles hebt gedaan wat je wil doen, echt! nu ga ik even snel de site van paul lezen:) en dan weer lerenlerenleren:(
    kus, Amanda

  • 12 Maart 2006 - 14:08

    Amanda:

    WAAH!!!IK WIL OOK WEG HIER!!!:D leuk dat k nu ook op de hoogte kan blyven van paul zn avonturen:)
    knuffel

  • 13 Maart 2006 - 10:54

    Gedi:

    Hoi Esther,

    Gisteren Paul uitgezwaaid, zijn reis/avontuur/werk enz is begonnen. Vol bepakt en bezakt. Vertrokken om half acht gisteravond van Schiphol en als het goed is land hij vandaag na 2 keer overstappen om half zeven plaatselijke tijd (ca half drie Ned. tijd) in Kathmandu. Hij zal wel hartstikke gaar zijn! Ik mag nu nog zijn "puinzooi" opruimen, hij heeft hier de afgelopen dagen goed afscheid (Pruim en de stad)genomen van zijn vrienden en ons. Tot horens,
    Liefs Gedi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 15697

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: