El Salvador - Reisverslag uit Sonsonate, El Salvador van estheropreis - WaarBenJij.nu El Salvador - Reisverslag uit Sonsonate, El Salvador van estheropreis - WaarBenJij.nu

El Salvador

Door: esther

24 April 2006 | El Salvador, Sonsonate

hallo mensen,
alles goed in NL?
even een kort berichtje vanuit El Salvador.
we zijn nu aan het reizen ¨off the beaten track¨ en dat betekend douches met kakkerlakken, eten langs de straat en alles is vies...
el salvador is niet ingesteld op toeristen, alleen op amerika, dus we worden overal nageroepen dat we uit amerika komen (in verschrikkelijk slecht engels, als de mensen hier engels praten zijn ze niet te verstaan), en als we uitleggen dat we niet uit amerika komen zijn ze heel verbaasd. we zijn nog geen andere toeristen tegengekomen, zelfs niet in de beach-resorts (een nachtje geslapen). er zijn hier geen normalen kleine hotels langs het strand, de arme mensen hebben dara nauwelijks toegang toe...
wel supermooi, palmbomen, blauwe zee, jammer alleen dat alles vol met rotzooi ligt...
eergisteren verschrikkelijk onweer gehad (kan dr niet aan wennen), electriciteit viel uit en dat soort dingen...
heb geloof ik niet veel meer te vertellen, ben dinsdagmiddag weer terug in antigua en ga dan eind deze week het fosterparentskindje opzoeken. daarna is het nog een week of twee en dan ben ik alweer thuis! heb daar echt superveel zinin, beetje het gevoel alsof ik het hier wel heb gezien. word beetje moedeloos van de mensen hier, ze hebben echt geen enkel verantwoordelijkheidsgevoel ten opzichte van hun omgeving...
nouja, part of the experience...
dikke kus en tot gauw! liefs, esther

• 24 April 2006 - 20:55

Hein:

Echt jammer van zo'n land toch, maar volgens mij is dat wat je vaak ziet in arme landen ;dat het lijkt alsof het de mensen allemaal nix kan schelen.
    Misschien maakt armoede wel lamlendig.
    Ben benieuwd om te horen hoe het daar is bij ons fosterparentskindje.
    Wij zijn volgende week in Italie( even fietsen in de bergen als voorbereiding op L-B-L.en natuurlijk om de zon te zien en lekker te eten.
    Ben nu druk bezig een geul te graven naar je appartement, hier moet dan over 2 week de gasleiding voor je verwarming en de douche door gelegd worden, pas maar op dat je niet perongeluk een kakkerlak meeneemt in je bagage.
    Tot gauw en nig veel plezier
    kuskus je vader

• 25 April 2006 - 08:00

Amanda:

heej!
    nog maar 3 weekjes inderdaad...naja, als je het gevoel hebt dat je alles hebt gezien,dan is het ook zeker tijd om weer huis te komen!altijd gezellig om samen met vieze beestjes te douchen:P hier inmiddels af en toe wel mooi weer,20 graden,zonnig:D geniet nog van je tijd in antigua!!
    dikke kus,Amanda

• 25 April 2006 - 09:50

Vera:

Jemig meid, hoeveel leuke en spannende avonturen je kunt beleven in zo'n toch wel korte tijd! een saaie week voor ons met school, tentamens, werken en meer suffe dingen is voor jou een week van vakantie, duiken, boottochten, gekke hotels, ruzies met buschauffeurs, lekker eten, bruin bakken, oude tempels en paleizen, paardrijtochten en nog meer van dat soort feestelijkheden! Geniet er echt maar goed van hoor, voor je t weet ben je alweer terug. niet teveel aan thuis denken, daarvoor heb je nog ruim de tijd in het vliegtuig!
    tot alweer heel snel! dikke kus vera

• 27 April 2006 - 14:48

Maaike:

vond je het leuk duiken ik vint het heel leuk dat je bijna weer trug komt
    kus xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 27 April 2006 - 15:39

Jiske:

hey esther!!! klinkt allemaal idd niet echt leuk, maar ach dat hoort er allemaal bij. volgens mij heeft je vader gelijk en maakt armoede idd lamlendig...die mooie stranden en palmbomen klinken dan wel weer erg fijn. ik ga maandag heerlijk een weekje op vakantie naar de zon. lekker bruin bakken! hier is het idd lekker weer. toscane staat af en toe al helemaal te zweten in het weiland, maar ach...gaat allemaal super goed met ons. ontzettend veel plezier nog de komende drie weken!!!

groetjes jiske

• 29 April 2006 - 13:13

Ger:

ha die Esther, je berichten worden afgewisseld met heel erg mooie ervaringen en toch wel wat minder leuke. Het hoort er allemaal bij denk ik dan maar.Ben wel benieuwd hoe het voor jou straks is om weer terug te zijn. Wat voor gevoel zal er overheersen. Kun je je indenken om daar te moeten leven? Wat is dan je drijfveer om er iets van te maken. Nou ja dat zijn dingen waar je het later nog wel vaak over zult hebben. Bij ons hier in de luxe van Nederland is het vakantie, het wordt mooi weer en dat is dus ideaal. je komt al snel weer terug zie ik, ik hoop dat je nog een paar leuke weken hebt en ik hoop dat je een goede terugreis hebt.
    Pas goed op jezelf, groetjes Ger