talenschool etc. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu talenschool etc. - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van estheropreis - WaarBenJij.nu

talenschool etc.

Door: esther

Blijf op de hoogte en volg

07 Februari 2006 | Guatemala, Antigua

hallo,

Ben gisteren begonnen op de talenschool. eigenlijk weet ik meer dan ik van te voren dacht haha, het valt best mee. het zijn privelessen, vier uur per dag. ik heb een aardige lerares, we praten over koetjes en kalfjes en als we dan een werkwoord tegenkomen dan gaan we dat bekijken en zo leer ik eigenlijk tijdens de conversatie normaal spaans.

afgelopen weekend zijn we naar san antonio geweest (=ik en de belgische groep), een erg mooi plaatsje, ongeveer 10 minuten met de chickenbus vanuit antigua. de chickenbus is een afgedankte amerikaanse schoobus, mooi beschilderd. er passen mucho,mucho veel mensen in. heb erg mooie fotos gemaakt maar het is helaas nog niet gelukt die op de site te zetten.
vandaag, dinsdag dus, zijn we voor de school naar een biologische macadamia (nootjes) plantage geweest. was erg leuk. guatemala is erg mooi, er zijn veel vulkanen en bergen dus de rit naar de plantage was geweldig, met prachtig uitzicht enzo.

ik heb een nieuwe buurjngen, hij komt ook uit nederland en is hier met zijn vriendin. het is prettig wat aansluiting te hebben, en dan zeker in het nederlands, omdat de belgen allenig frans praten, wat behoorlijk irritant is op den duur. er Zijn nog een aantal nederlandse belgen, en ik, de nederlanders en de nederlandse belgen gaan komend weekend waarschijnlijk naar zee.

ik ken al wel een paar spaanse scheldwoorden, omdat alle kleine kinderen hier constant schelden. zijn alleen geen woorden die voor herhaling vatbaar zijn.

mis iedereen nog steeds heel erg en heb heel erg veel heimwee, maar dat is eigenlijk alleen maar als ik wakker wordt of ga slapen. overdag gaat het over het algemeen wel.

liefs, esther

  • 07 Februari 2006 - 18:13

    Milan:

    je moet mij die scheldwoorde wel ff vertelle hoor zus!
    hoop dat je daar niet teveel reden hebt om ze te gebruiken en dat je heel snel normaal spaans kan;)
    kusje!

  • 07 Februari 2006 - 18:18

    Remco:

    dag zus ik mis jou ook de paarden missen jou ook heel erg kus Remco

  • 07 Februari 2006 - 18:39

    Mariën:

    heey meis!
    leuk dat je beetje aansluiting hebt met je nieuwe buur! kan je lekker beetje in het nederlands kletsen!
    ik ben erg nieuwsgierig naar je foto's, het klinkt allemaal erg mooi!
    dat spaans komt zo te horen wel goed. Geniet van alles en ik kijk uit naar je volgende bericht!
    Liefs mariën

  • 07 Februari 2006 - 18:58

    Jiske:

    hey es!!!

    goed man dat het spaans zo goed gaat! ik heb ook spaans gehad op school, maar ik was blij dat ik het af kon sluiten met een 4! (kon het compenseren!) hopen dat het snel lukt om die foto's te plaatsen, ben erg benieuwd naar waar je terecht bent gekomen! heimwee is nergens voor nodig, want iedereen leest je site en het is hier zulk slecht weer dat ik als ik jou was voorlopig nog niet terug zou willen! ontzettend veel plezier nog daar en hou je goed!

    groetjes jiske

  • 07 Februari 2006 - 19:07

    Gurc:

    aah essie!! leuk allemaal!! blijf schrijven he;) en heb alsjeblieft geen heimwee:P haha neej hoor, volgende week lkkr naar egypte:D spreek je snel!! kus

  • 07 Februari 2006 - 23:01

    Paul:

    Hee meisje, leuk berichtje weer! En komend weekend lekker aan het strand liggen:p
    Wel foto's maken hoor!
    kuskus

  • 08 Februari 2006 - 14:59

    Annette:

    Gaaf man, allemaal vulkanos, en wij maar een beetje suf in de regen naar practicum fietsen om 8 uur 's morgens (enzo). Echt, je hebt t helemaal zo slecht nog niet ;-). Wel beter dat je straks vloeiend spaans kan, dan moeten we in Spanje maar een trektochtje regelen :)

  • 08 Februari 2006 - 20:09

    Marianne:

    Heey ez, zo te horen (lezen) vermaak je je wel, vette ervaring is het in ieder geval!! Ben ook erg benieuwd naar je foto's. Hoop dat je nog wat leuke mensen ontmoet daar :-) dan verdwijnt die heimwee misschien ook wel later! Ik zal in ieder geval zo vaak mogelijk je verhalen lezen!

    Liefs Mar

  • 08 Februari 2006 - 22:53

    Hein:

    Lieve Esther,
    heimwee hoort er bij en wij missen jou ook heel erg,maar zijn ook jaloers omdat jij daar lekker in de zon bent en leuke dingen beleeft Ik zit hier de hele dag duf achter m'n bureau de boekhouding te doen en buiten regent het en is het 5 graden ( dan lijkt me in de chickenbus zitten met allemaal belgische meisjes veel leuker )
    ben benieuwd naar die biologische bedrijven daar in guatamala, misschien kun je nog wat contakten leggen.
    Verkopen ze ook aan nederland en via welke organisatie? Ben je al op de plaatselijke markt geweest ?
    veel plezier op school en aan het strand ( lig maar lekker in de zon, je broertjes moeten morgen weer door weer en wind naar de Borgen )
    Kom je nog een beetje uit met je geld of heb je nog steeds geen pinautomaat gevonden.
    tot mails, kus
    je vader

  • 09 Februari 2006 - 09:32

    Amanda:

    AAH NEE!! had ik net een stukje geschreven,doet ie t niet:( dus moet ik nog een keer, komt ie:
    Heej ezz!
    volgens my zyn je broertjes stiekem toch wel een beetje lief:)
    Ik kryg ook heimwee als ik jouw verhalen lees, wil ook weer reizen enzo...*zucht*! Dat mn buurmeisje op Hawai zit helpt ook niet echt:P
    Fijn dat je wat NLers om je heen hebt, maakt de moeilyke dingen ook weer wat makkelyker!
    Geniet ervan en strandligse!:)
    Veel liefs uit Leiden

  • 12 Februari 2006 - 15:57

    Luc:

    hey esther, ben blij te horen dat je het aardig naar je zin hebt en geniet van het mooie land.
    Gister ( zondag ) was ik ff in de stad en heb ff met je pappie gepraat, was wel grappig.
    Jammer van je heimwee, maar dat komt wel goed, ga ik vanuit.
    Veel plezier met de lessen en de rest.

    Groetjes Luc.

  • 12 Februari 2006 - 16:08

    Luc:

    gister was zaterdag,
    DOM.
    groetjes luc

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Antigua

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 15634

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: