De eerste weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van estheropreis - WaarBenJij.nu De eerste weken - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van estheropreis - WaarBenJij.nu

De eerste weken

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

26 September 2013 | Spanje, Barcelona

Hola chicos y chicas,

Door problemen met internet heeft het even geduurd, maar hier is dan eindelijk het eerste berichtje vanuit Spanje. Het is alweer 3 weken geleden dat ik naar Barcelona vertrok. Met behoorlijk veel zenuwen ging ik op weg naar Eindhoven Airport, niet alleen omdat ik op het punt stond om 4 maanden weg te gaan, maar nog veel meer omdat mijn koffers allebei te zwaar waren en mijn handbagage te groot was. Eenmaal op het vliegveld aangekomen bleek alles mee te vallen; mijn ene koffer was 20.7 kg, maar daar deden ze niet moeilijk over en mijn andere koffer (handbagage) hebben ze niet eens gemeten of gewogen.Voordat ik het echt door had, stond ik al in Barcelona. Eenmaal daar aangekomen ging ik met de trein naar ons appartement. Een of andere aardige Spanjaard had mij uitgelegd dat ik in Sants over moest stappen. Maar laat ik er nou in de trein achter komen dat er 2 stations genaamd ´Sants´ zijn.. Toch maar besloten om bij de eerste uit te stappen en dit bleek de goede keuze te zijn. Nadat ik eerst de kaart op zijn kop hield en dus de verkeerde kant op liep, had ik uiteindelijk toch de goede straat gevonden. Mijn huisgenootje Marta was thuis om me binnen te laten. Voordat ik mijn koffer kon neerzetten vroeg ze al of ik mee een rondje door de stad wilde lopen. De eerste dag had ik dus al de stad, de universiteit en la sagrada familia gezien. Om 6 uur barstte ik van de honger, maar toen ik vroeg of ze wat wilde eten begon ze hard te lachen. Hier eten ze namelijk pas om 22.00! Daar kan ik nog steeds moeilijk aan wennen haha. Nadat we gegeten hadden, ben ik meteen naar bed gegaan want het was toch wel een zware dag geweest.

De dag erna heb ik mjin buddy ontmoet. Zij wist gelukkig waar we de sleutels konden laten kopiëren, want één sleutelbos voor 3 personen is niet zo handig. Samen met haar hebben we weer een rondje door de stad gelopen.

De dag erop was onze eerste erasmus meeting: beachvolleybal. Daar hebben we veel mensen leren kennen. ´s Avonds hebben we met deze mensen afgesproken en zijn we eerst paëlla gaan eten (wat echt heel lekker was!) en daarna naar een barretje gegaan. Ondertussen heb ik ook al de Spaanse tapas mogen proeven, een echte aanrader.

De volgende ochtend werd ik wakker met 30 gemiste oproepen. Ik herkende het nummer niet, maar voordat ik überhaupt goed kon kijken, werd ik alweer gebeld. Vriendjelief van mijn huisgenootje.. Geen idee hoe hij aan mijn telefoonnummer komt, maar z´n vriendinnetje en mijn huisgenootje was dus kwijt. We waren apart naar huis gegaan en ze had hem gebeld dat ze verdwaald was. Na dit telefoontje had hij niks meer van haar vernomen. De vraag was dus of ik daar iets van wist. Ik heb op haar slaapkamerdeur geklopt en ze bleek gewoon thuis te zijn, gelukkig. Maar ik schrok natuurlijk wel even.

De week erop zijn we aan de slag gegaan om internet te regelen. Vrij snel kwamen we tot de conclusie dat we daarvoor toch echt een Spaanse bankrekening moesten hebben. Banken zijn hier alleen in de ochtend geopend, dus dat was vroeg opstaan. Keer op keer kregen we te horen dat ze ons als ´buitenlanders´ geen bankrekening wilden of konden geven. Om een bankrekening te openen moesten we een tijdelijke Spaanse id-kaart hebben. Hiervoor moesten we naar het politiebureau. Het eerste politiebureau stuurde ons door naar een andere helemaal aan de andere kant van de stad. Eenmaal daar aangekomen bleek dat we een afspraak moesten maken. Dat hadden ze ons ook wel even eerder mogen vertellen. De afspraak moest gemaakt worden via internet, dus nadat we eindelijk een plek met internet hadden gevonden zijn we de website af gaan struinen. Eerst mogelijke afspraak: half oktober. Daar hadden we dus ook vrij weinig aan. Uiteindelijk hebben we een rekening kunnen openen met het paspoort van mijn huisgenootje die haar vriendin mee had genomen uit Portugal. Maar resultaat: nog steeds geen internet.. Als het goed is, ontvangen we volgende week de router en kunnen we aan de slag.

Tussen al het geregeld door, was er natuurlijk ook wel tijd vrij om naar het strand te gaan. Over het weer hoor je mij zeker niet klagen!
Afgelopen week hadden we een introductieweek, maar dit was vooral in de avonden. Het uitgaansleven hier hebben we dus al goed leren kennen.
Verder zijn we vorige week woensdag naar Barcelona - Ajax geweest. Dit was echt heel erg gaaf! We zaten voor het uitvak, dus met alle Nederlandse liederen voelde het weer even als thuis.

Vandaag heb ik mijn eerste college gehad. Werkgroepen missen zit er hier niet in. Als je ziek bent, moet je een officiële doktersverklaring hebben en ook een overleden opa of oma is geen excuus: die overlijden nou eenmaal vaker als je verplicht college hebt, aldus onze docent. Het vak zelf lijkt me in ieder geval wel heel leuk, dus als ik gewoon aanwezig ben, moet het goed komen. Morgen heb ik ´s ochtends nog 2 colleges en daarna komt Iris, dus ik heb een leuk weekend voor de boeg!

Sorry voor het lange verhaal, ik zal het de volgende keer iets korter houden ;)

Tot snel!

  • 26 September 2013 - 18:07

    Rian:

    Leuk! Wel balen van het internet maar hopelijk komt dat snel goed!
    Tot snel! xxxx

  • 26 September 2013 - 19:46

    Joline:

    Leuk verhaal Esther!
    Heel veel plezier nog de komende maanden :)
    Liefs

  • 26 September 2013 - 20:24

    Marike:

    Hoi Esther!
    Mog nog wel een langer verhaal zijn hoor ;) leuk om te lezen hoe je het hebt!
    veel plezier dit weekend!!
    xxx

  • 26 September 2013 - 22:28

    Tante Sjanet:

    Leuk om te lezen. Je bent weer heel wat ervaring rijker.

  • 27 September 2013 - 19:55

    Oma Schouten:

    Ik zit nu bij Sjanet en heb je verhaal gelezen.
    Oma vind het fijn dat het goed met je gaat.

    Tot gauw. Oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Barcelona

Barcelona

4 maanden studeren

Recente Reisverslagen:

23 December 2013

Time to say goodbye..

10 December 2013

La vida loca

22 November 2013

Time flies when you're having fun!

19 Oktober 2013

Viva España

26 September 2013

De eerste weken
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 15629

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: