Het afscheid - Reisverslag uit Hunedoara, Roemenië van estheropreis - WaarBenJij.nu Het afscheid - Reisverslag uit Hunedoara, Roemenië van estheropreis - WaarBenJij.nu

Het afscheid

Door: Esther Swanenberg

19 November 2010 | Roemenië, Hunedoara

Lieve vrienden en familie,
Ons avontuur in Roemenië zit er al weer bijna op. Aan de ene kant lijkt het alsof we hier al weken zitten, omdat we zoveel hebben gezien en gedaan. Aan de andere kant is de tijd voorbij gevlogen. We zijn daarom vastbesloten dat het niet bij dit ene avontuur zal blijven.
Vanochtend hebben we ons kostelijk vermaakt op de High School. We konden nog 2 lessen Engels volgen met de 12e klas, de examenklas. In de eerste les werden we vooral gebombardeerd met vragen van de lerares, terwijl in de tweede les de lerares amper aan het woord kwam. Er ontstonden serieuze gesprekken over de legalisering van drugs, het opsluiten van zigeuners en de beste versiertrucs. Uit deze lessen op de High School zijn leuke vriendschappen ontstaan.
Met een aantal e-mailadressen op zak gingen wij op weg naar Chris. Dit is een jongen die studeert op de universiteit van Timisoara dankzij de financiële steun van Gert en Yvonne.
Daarna hebben we wat gegeten bij Ani en Nicu. Alweer de overheerlijke clatite.
Met veel moeite zeiden we gedag, waarna we uitgenodigd werden om nog een keer terug te komen.
We gaan zeker op deze uitnodiging in! :)
Straks gaan we eten bij Ormi en Ilona en dan moeten we helaas van alles en iedereen afscheid gaan nemen.
Morgenvroeg om 7 uur vertrekken we weer richting Nederland.
Tot zondag…
Liefs,
Inger en Esther

• 19 November 2010 - 15:22

Marloes:

Hee meiden,

Heel fijn dat jullie het een leuk maar leerzaam avontuur vonden. En ik vind het heel mooi hoe jullie al die mensen daar geholpen hebben, en het liefst zou je dat heel de tijd willen doen maar toch ben ik blij als jullie weer hier in Nederland zijn.

Tot zondag!

xxxx

• 19 November 2010 - 15:54

Djinte.:

hé meiden,
    het zit er weer bijna op!
    gelukkig hebben jullie je daar wel goed gevoeld. en natuurlijk veel mensen geholpen.
    Het zal vast een leerzaam avontuur geweest zijn!
    Tot volgende week, kom in de loop van de week wel eventjes in de pauze wat verhalen horen.
    xxxxx

• 19 November 2010 - 19:52

Pap En Mam:

Wat is er toch veel gebeurd met julie deze week. Wij zijn blij als jullie allemaal weer terug zijn. Goede reis en tot zondag. xxx

• 20 November 2010 - 11:10

Nicole:

Hee!
    echt leuk dat jullie een uitnodiging hebben gekregen om nog een keer terug te komen! En je hebt er ook nog veel van geleerd lees ik! :)
    goede terugreis &
    tot snel weer! xxx