Onze eerste dagen in Z-O Azie - Reisverslag uit Butterworth, Maleisië van estheropreis - WaarBenJij.nu Onze eerste dagen in Z-O Azie - Reisverslag uit Butterworth, Maleisië van estheropreis - WaarBenJij.nu

Onze eerste dagen in Z-O Azie

Door: Esther

29 Oktober 2016 | Maleisië, Butterworth

Hi!

Het regent hier nu heel hard, dus tijd voor een update! Heel veel meer kunnen we toch niet doen ;)

We zijn nu ongeveer 1,5 week onderweg en wat is het leuk! We begonnen onze reis in Amsterdam. Van Amsterdam vlogen we naar Oman, waar we een tussenstop hadden van 10 uur, waarna we verder vlogen naar Kuala Lumpur. De reis is helemaal goed gegaan en met een heerlijke stoel op het vliegveld in Oman en een tweede vlucht waar maar ongeveer 50 van de 500 stoelen bezet waren, hadden we niks te klagen.

Rond 22.00 kwamen we aan in ons eerste hostel. We hadden een 4-bed dorm geboekt, zodat we nog een beetje bij konden komen van de reis. Al snel stuitten we op onze eerste kamergenoot. Het was een man, een man die werkelijk overal een mening over had en ons overal advies over wilde geven. We werden er een beetje moe van, totdat we zijn verhaal en leeftijd hoorden. Deze bemoeizuchtige man bleek een 75-jarige engelsman te zijn die al 5 jaar van zijn pensioentje op reis was. Niet zomaar een bemoeial dus, maar een man met levenservaring zullen we maar zeggen. Niet meer zo snel oordelen dus ;)

Na twee dagen rondgezwerfd te hebben in KL, zijn we samen met een zwitserse en engelse jongen naar Taman Negara vertrokken. We wilden eigenlijk met een 'local bus', maar toen niemand ons kon vertellen of die wel ging en vanaf welk busstation, hebben we toch maar voor een georganizeerde reis gekozen.

Taman Negara was prachtig! De eerste avond hebben we een nightwalk door de jungle gedaan met een gids. Alle insecten waren echt 5 keer zo groot dan in Nederland (ja ook de spinnen, bah) dus ik was blij toen ik veilig onder mijn klamboe kon slapen die nacht. De volgende dag zijn we zelf op pad gegaan. We waren met 6en, dus helemaal goed zou je denken. Nou dat was het ook, totdat we het wel een leuk idee vonden om een andere weg terug te nemen naar het dorpje. Resultaat: lost in the jungle. We hebben 5 uur rondgedwaald, en omdat we dachten maar een korte wandeling te maken, was ook het eten en water op. Paden hielden ineens op en er kwamen splitsingen waar we maar een willekeurige kant hebben gekozen. Na een tijdje wilde ik gewoon echt terug, ik dacht de weg toen nog wel te weten (al heb ik daar achteraf ook mijn twijfels over), maar de anderen waren er heilig van overtuigd dat er een einde aan zou komen. Gelukkig is alles goed afgelopen en hebben we uiteindelijk het dorpje bereikt, maar een beetje bang was ik wel ja, vooral na alle enge insecten en gekke dingen die ik de dag ervoor had gezien. Ik heb werkelijk geen idee meer hoevaak ik heb gezegd 'come on guys, let's go back'. De jongens vonden dit nogal grappig en hebben dit de dagen daarna dan ook nog enkele keren herhaald. Ja nu kan ik erom lachen, maar toen echt niet.

Na Taman Negara hebben we onze reis voortgezet naar Cameron Highlands, deze keer wel met de local bus. We waren heel trots toen we 's avonds, na 4 verschillende bussen, in Cameron Highlands aangekomen waren. Wat een ervaring. Deuren die open blijven staan tijdens het rijden, bussen die zo oud zijn dan ze de berg amper op komen (met moeite in de 1e versnelling) en tassen die door de bus vliegen, yes we did it.

In Cameron Highlands hebben we vooral veel gehiked en thee gedronken (met super lekkere taart!) bij de theeplantages. Ook deze bestemming is zeker een aanrader! We sliepen in een heel leuk hostel met leuk personeel: Father's guesthouse.

Met 5en zijn we verder gereisd naar Penang, waar we op dit moment zijn. Inge en ik hadden wel zin in een feestje, dus besloten we voor een nachtje in Tipsy Tiger party hostel te verblijven (ja de naam zegt het al haha). Op het eerste gezicht leek het een beetje tegen te vallen, maar o wat hebben we een leuke avond gehad. In een lege bar begonnen een stel Afrikanen te dansen, en zo soepel als we in de heupen zijn (niet dus, en al helemaal niet vergeleken met die Afrikanen) begonnen we met een groep mee te dansen. Voordat we het doorhadden was het 5 uur 's ochtends.

Vandaag zijn we naar een ander hostel gegaan waar we nog een paar nachten zullen blijven. Daarna gaan we met de boot naar Langkawi en vanaf daar zullen we doorvliegen naar de eilanden in het zuiden van Thailand.

Ik hou jullie op de hoogte!

xxx

• 29 Oktober 2016 - 14:04

Simone:

Wat een leuk verhaal es! Nu al zo veel meegemaakt, moet je nagaan wat julie nog te wachten staat ;) geniet ervan meiden! xxx

• 29 Oktober 2016 - 18:46

Henriette En Gerjo:

Dag meiden, leuk verhaal en een spannende gebeurtenis. Niet meer zo eng doen. Nog veel plezier en geniet ervan. Groetjes je ouders

• 29 Oktober 2016 - 23:27

Marloes:

Ha grote zus!

Zover uit elkaar en zo'n verschillende gebeurtenissen.
    Dat verdwalen vind ik toch maar een beetje eng, maar fijn om te lezen dat je zo aan het genieten bent!
    Ik weet zeker dat jullie er een leuke tijd van gaan maken.
    Geniet ervan want de tijd gaat snel!

Dikke kus!

• 30 Oktober 2016 - 12:03

Heleen:

Spinnen aaah!
    Spannend joh! Maar heel leuk om te lezen allemaal!
    Take care and have fun xxx

• 06 November 2016 - 16:32

Rian:

Superleuk die verhalen en idd niet meer zo eng doen he!!
    Vind echt leuk om jullie gebeurtenissen te lezen!

En gelukkig .... ze hebben taart! Haha

Liefss Rian