Thailand - Reisverslag uit Kodaung, Myanmar van estheropreis - WaarBenJij.nu Thailand - Reisverslag uit Kodaung, Myanmar van estheropreis - WaarBenJij.nu

Thailand

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

02 December 2016 | Myanmar, Kodaung

Hi allemaal!

Sorry sorry sorry dat ik nu pas weer iets van me laat horen. Helemaal geen tijd gehad om wat te schrijven (of geen zin gehad om tijd te maken, is maar net hoe je het bekijkt haha). We zitten ondertussen alweer een paar dagen in Myanmar, maar daar zal ik later wat over vertellen. Nu eerst Thailand!!

We begonnen in Krabi. Daar hebben we een scootertje gehuurd en zijn we lekker rond gaan rijden. We hadden de scooter om 10u 's ochtends gehuurd en je moet hem dan 24 uur later weer terug brengen, dus hadden we bedacht dat we de volgende dag wel eens de zonsopgang konden gaan bekijken bij de Tiger Cave Tempel. Dus om 4 uur ging de wekker om vervolgens 1200 treden op te klimmen. Jeetje, wat was het al warm en wat was het hoog. Dit was misschien wel de beste ochtendgymnastiek die ik ooit heb gehad! Op de terugweg werden we vergezeld door een hoop aapjes. Dat ging me iets beter af haha.

Vervolgens zijn we doorgereisd naar Koh Phi Phi, het partyeiland met de parelwitte stranden. Voordat we doorgingen naar Koh Phangan voor de full moon party, wilden we eigenlijk ook nog naar khao Sok National Park. Dus na twee dagen Koh Phi Phi hebben we onze spullen weer gepakt om verder te gaan. In Khao Sok hebben we een lake tour gedaan van twee dagen. Op een longtailboot gingen we naar onze drijvende bungalows waar we de nacht door zouden brengen. Wauw wat was dit mooi! Het uitzicht was prachtig en het meer heerlijk voor een frisse ochtendduik. Overdag hebben we twee trekkingen gedaan onder het motto: no wet, no fun. Nou dat hebben we geweten. Het water kwam tot aan de schouders, dus we waren helemaal doorweekt, maar het was het helemaal waard! Ik was trouwens wel blij met de supersexy waterschoentjes die ik vantevoren had gekocht, anders was er door de modder niks van mijn schoenen overgebleven (en misschien ook niet van mij, want het was echt glad).

Na deze intensieve dagen was het tijd voor wat rust (én feestjes natuurlijk). De eerste avond verlangde ik vooral naar mijn bed. Helaas was deze hard, heel hard. Ik heb de volgende ochtend zelfs even gecheckt of ik wel op een matras lag en niet op een plank. Gelukkig heb ik hier maar 1 dag last van gehad, want de volgende dagen (uiteraard na wat drankjes), sliep ik als een roos. 15 november was het dan tijd voor de full moon party! Nog even snel een passende outfit gescoord en gaan met die banaan! Door niet al te positieve verhalen hadden we geen hoge verwachtingen van de full moon party, maar het was fantastisch! Wat is er nou beter dan dansen op het strand met een bucket in je hand?

Twee dagen later zijn we doorgereisd naar Koh Tao, waar we ons duikbrevet gehaald hebben, jeeej. Het begin was lastig (vooral toen ik bedacht om door mijn neus te gaan ademen toen ik geen masker op had - super handig es), maar toen ik eenmaal doorhad hoe het moest, was het echt super gaaf! Daarbij kwam dat we een super leuke groep hadden, dus ik heb echt een top tijd gehad op Koh Tao!

Helaas ging iedereen daarna weer zijn eigen kant op en zijn wij doorgegaan naar Bangkok, waar we ons visum aan moesten vragen voor Myanmar. Dat ging allemaal heel eenvoudig. Ondanks verhalen op internet dat je beter niet naar het paleis kon gaan ivm het overlijden van de koning, hebben wij dat toch gedaan en daar ben ik nogsteeds blij mee. Wauw wat was dit indrukwekkend. Duizenden mensen die uren in de rij staan op de koning de laatste eer te bewijzen (én allemaal in het zwart gekleed). Ook niet geheel onbelangrijk: gratis eten en drinken voor iedereen. Zelfs voor ons werd heel goed gezorgd. En dit zal het komende jaar zo blijven..

De volgende dag zijn we naar de Maeklong railway market gegaan. Bizar om te zien dat mensen hun spullen uitstallen op het spoor en alles razendsnel opzij schuiven zodra er een trein aankomt. Kom dit dan echt niet op een handigere plek?

Verder hebben we daguitstapjes gemaakt naar Ayutthaya en Erawan National Park. Vooral vanaf de laatste bestemming was het een hele kunst om thuis te komen. Na een rit van 6 uur snapte de thaise chauffeur nogsteeds niet waar we dan heen moesten en zelfs met een translator kwamen we er niet uit. Uiteindelijk zijn we bij een busstation uit de bus gesprongen en hebben we het zelf maar uitgezocht.

Na nog een gek avondje op Khao San Road zijn we dan dinsdag aangekomen in Myanmar. Wat een verschil met Thailand! We komen de gekste dingen tegen, maar daarover zal ik de volgende keer weer wat vertellen.

Hele dikke kus uit dit veel te warme land xxx

  • 03 December 2016 - 13:34

    Rian:

    Esther en inge,

    Wat vet allemaal! Volgens genieten jullie volop!
    Lekker doorzetten, geniet ervan!
    En wat vet je duikbrevet echt cooool!

    Liefs xxxx

  • 04 December 2016 - 18:46

    Paps En Mams:

    Hallo meiden,
    Vele verhalen kennen we, maar toch lees ik elke keer weer iets nieuws en leuks erbij.
    Fantastisch wat jullie meemaken.
    Blijf ervan genieten.
    Groetjes uit Nuland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Myanmar, Kodaung

Zuid-Oost Azië

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2017

Keuzestress!

03 Mei 2017

TAIWAN!

11 April 2017

Volunteering in Vietnam

27 Februari 2017

work work work

14 Januari 2017

Feestdagen in Azië
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 15616

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: