TAIWAN! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van estheropreis - WaarBenJij.nu TAIWAN! - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van estheropreis - WaarBenJij.nu

TAIWAN!

Door: Esther

Blijf op de hoogte en volg

03 Mei 2017 | Taiwan, Taipei

Taiwan, ik wist eigenlijk amper iets van dit land af en had dus ook echt nooit verwacht dat ik daar nog eens zou komen, maar wat een fantastisch land!

Een paar maanden geleden was ik er nog van overtuigd dat ik na Vietnam naar huis zou gaan. Totdat Nicole me vertelde dat het haar wel leuk leek om nog voor een paar weken deze kant op te komen om samen te reizen. Dat leek me ook wel wat! We zaten allerlei fantastische bestemmingen in ons hoofd te halen, zoals de Filipijnen en Sri Lanka, totdat ik me ineens een verhaal herinnerde over Taiwan. We zochten het een en ander op en waren meteen enthousiast. Een paar dagen later was Nicole's ticket geboekt, here we go!

En wat was dit een goeie keuze, ik had deze bestemming voor geen goud willen missen! Er zijn verschillende dingen die dit land zo mooi maken. Geen twijfel mogelijk over nummer 1, dat zijn de mensen. Wat zijn ze hier lief! Ik heb denk ik nog nooit zo'n vriendelijke mensen ontmoet. De mensen zijn super behulpzaam en willen je overal mee helpen. Zo stonden wij bijvoorbeeld een keer langs de weg op de kaart te kijken toen twee scooters met twee jongens en meiden stopten. Ze vroegen ons of ze ons ergens mee konden helpen. Wij vertelden ze waar we heen wilden. Volgens de meiden was dit lastig uit te leggen en was het ver weg, dus zouden ze ons wel even brengen. Dus hup, jongens van de scooter af, helmen aan ons gegeven en gas erop. Nadat ze ons afgezet hadden reden ze terug om hun vriendjes weer op te halen. Super lief!

Maar ik heb nog een voorbeeldje, iets wat me misschien wel het meest bijgebleven is. Op het treinstation vroegen we aan een vrouw welke trein we het beste konden nemen naar onze volgende bestemming. Ze vertelde ons dat er een slome trein was (deze deed er ongeveer 2 uur over) en een snelle trein (deze deed er 1 uur over). De slome trein was de helft van de prijs en aangezien we geen haast hadden besloten we met die trein te gaan. Toen we weg wilden lopen, kwam de vrouw achter ons aangerend. Ze vond het zo zielig dat we met de slome trein moesten dat ze ons omgerekend 30 euro gaf, zodat we de volgende keer met de snelle trein konden!!

Iets anders wat dit land zo leuk maakt zijn de vele nightmarkets. In elke stad kan je 's avonds wel op een nightmarket gaan eten. In Taiwan hebben ze de lekkerste, maar ook gekste gerechten. Zo drinken ze hier bijvoorbeeld melkthee met jelly balletjes, en eten ze bonencakejes en groene thee ijs in een wrap. Klinkt raar, maar het was echt lekker!

Ook is het land super divers. Je kan steden bezoeken om de cultuur te proeven. Zo zijn we bijvoorbeeld in Tainan naar Fort Zeelandia geweest, een nederzetting van onze nederlandse VOC. Maar het land heeft ook veel natuur. We zijn naar twee nationale parken geweest, waar we lekker met de scooter doorheen hebben gescheurd en zijn een rondje gefietst om Sun Moon Lake (33 km door de bergen, dus best een behoorlijke workout). Maar wat ook kan, is lekker bakken aan het strand. We hebben een paar dagen heerlijk gerelaxed op een fantastisch mooi strand (wit zand en heel blauw en helder water).

Verder ben je een van de weinige westerse toeristen in dit land, dus je valt echt op. Vooral met zo'n enorme backpack op je rug wordt je nogal eens aangestaard. Er zijn veel chinese toeristen, maar doordat ik die niet kan onderscheiden van taiwanezen voelde het hier helemaal niet toeristisch.

Ik vind het echt jammer om hier weg te gaan, maar heb ook wel weer heel veel zin in mijn volgende bestemmingen: Singapore en Indonesie. Vanavond stap ik op het vliegtuig naar Singapore en morgenvroeg zal ik daar aan komen. Maandag vlieg ik door naar Indonesie. Can't wait!

Heel veel liefs (nu nog) uit Taiwan.
xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Taiwan, Taipei

Zuid-Oost Azië

Backpacken door Zuid-Oost Azië

Recente Reisverslagen:

15 Juni 2017

Keuzestress!

03 Mei 2017

TAIWAN!

11 April 2017

Volunteering in Vietnam

27 Februari 2017

work work work

14 Januari 2017

Feestdagen in Azië
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 15611

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 01 Januari 2017

Zuid-Oost Azië

05 Juli 2014 - 20 Augustus 2014

Afrika

04 September 2013 - 24 December 2013

Barcelona

12 November 2010 - 21 November 2010

Profielwerkstuk

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: