work work work - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van estheropreis - WaarBenJij.nu work work work - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van estheropreis - WaarBenJij.nu

work work work

Door: Esther

27 Februari 2017 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Hoi hoi!

Zoals de meesten van jullie wel weten ben ik de laatste maand in Cambodja geweest. Nou vond ik Cambodja niet heel spectaculair, dus had ik verwacht daar hooguit 2 weken te blijven, maar dat liep iets anders dan gedacht..

Toen we op onze laatste bestemming - Koh Rong Samloem - aankwamen, werden we meteen verliefd op het eiland: wat een rust! Vooral als je net van een partyeiland lomt, weet je niet wat je overkomt. Relaxen en niks doen is een must.

's Avonds aan de bar bij een hostel bedachten we ineens hoe mooi het zou zijn als we op dit eiland wat langer konden blijven zonder al te veel uit te geven (want goedkoop was het niet). Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag gingen we terug naar dit prachtige hostel om eens een praatje met de baas te maken. We vroegen of hij nog plek had voor drie extra vrijwilligers (want nee geld krijg je er niet voor, je werkt in ruil voor eten, drinken & accomodatie). Het antwoord was nee, maar over een paar dagen wel. Dat was voor ons prima. Hij beëindigde meteen het gesprek met: oké tot over een paar dagen! Een naam, telefoonnummer, etc. was allemaal niet nodig. Binnen 1 minuut liepen we dus weer weg mét een baan. Bizar. Ik denk niet dat ik nog ooit zo'n makkelijk sollicitatiegesprek ga krijgen.

Op 5 februari begonnen we met werken. Ons programma was elke dag min of meer hetzelfde. Na de lunch hielpen we een half uurtje met de bedden opmaken. Van 4 tot 6 gingen we flyeren. Elke avond hadden we namelijk een kampvuur, fireshow en happy hour en daar wilden we natuurlijk wel zo veel mogelijk mensen bij hebben. Van 6 tot 12 hadden we bardienst. Zwaar waren deze weken echt niet. We konden elke dag uitslapen, zwemmen, zonnen, boekje lezen enz. Ook de tijden dat we moesten 'werken' waren erg flexibel. Zolang er maar iemand bij de bar was, mocht je grotendeels doen wat je wilde (dus ook douchen, eten etc. gebeurde in deze tijd).

Ook maakte het de baas totaal niet uit hoelang we zouden blijven. Uiteindelijk zijn we twee weken gebleven. Ik had het nog wel wat langer uit kunnen houden daar, maar dat ging helaas niet ivm ons visum.

Ondertussen ben ik alweer een weekje in Vietnam en vind het nu al een fantastisch land! De mensen zijn super lief, het eten is lekker, de natuur is mooi & niet geheel onbelangrijk: alles is super goedkoop! Alleen het verkeer is een beetje een chaos, maar ook daar ben je zo aan gewend.

Ho Chi Minh vond ik echt een hele leuke stad, maar na 4 dagen hier gespendeerd te hebben, is het morgen wel weer tijd om verder te gaan. Next stop: Mui Ne!

Jullie horen snel weer van me xxx

• 27 Februari 2017 - 13:41

Marloes:

Wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Vooral dat werken klinkt heel erg leuk, zoveel vrije tijd en toch geld besparen, dat is een super combinatie. Ik heb heel veel om ook kennis te maken met zo'n prachtige omgeving. Nog heel veel plezier :) xxxxx

• 28 Februari 2017 - 21:24

Heleentje: